5 otázok pre eventovú agentúru

Neviete sa rozhodnúť, ktorá z 857 slovenských eventových agentúr je schopná doručiť vašej spoločnosti tie najlepšie výsledky? Spýtajte sa agentúr týchto 5 otázok:

 

1. KAM TÝM SMERUJETE?

Je dôležité myslieť na dopad eventu a vaša agentúra v tom musí mať jasno. Event má znížiť náklady, alebo zvýšiť zisk vašej spoločnosti. Je krásne, keď na vašom podujatí vystúpi božský Kája s kamoškou Helenkou, k tomu sa podáva foie gras spolu s Château d’Yquem. Ale… Položte vašej eventovej agentúre jednoduchú otázku: Smerujú tieto kroky k naplneniu cieľov podujatia? Ak nie, tak ich nerobte. Agentúra by má byť veľmi precízna a nápomocná v analyzovaní a dosahovaní cieľov vášho podujatia. Iba tak pre vás navrhne event, ktorý vašej spoločnosti pomôže rásť.

 

direction

2. MÔŽEME VÁM VERIŤ?

Informácie, ktoré s agentúrou zdieľate sú chúlostivé. Je to jasné ako facka – rozpočty, budgety, marketingové plány, štatistiky, zákazníci… Preverte si, či je vaša eventovka spoľahlivá na stodesať percent. Pracovali niekedy s vašou konkurenciou? Ako je na tom ich etické správanie? Prezrite si referencie, vypýtajte si kontakt na klienta s ktorým nedávno spolupracovali a spýtajte sa na jeho reálne skúsenosti. Dva krát meraj, raz vyberaj.

 

3. STE K NÁM ÚPRIMNÍ?

Podliezať tyč na Trinidade je zábava, avšak pri podliezaní agentúrnej fee buďte obozretný. Ak si agentúra pýta za svoju prácu neprimerane málo, je v tom háčik. Kúpi za tri, predá za desať. Poznáte to. Vyhľadávajte transparentnú spoluprácu, kde pre vás eventová agentúra bude boxovať čo najlepšie výkony a k výkonom primerané náklady. To sa dá dosiahnuť fixnou agentúrnou fee, ktorá sa nemení ani v prípade, ak celkový budget klesne vďaka úsporám zo strany agentúry. Môžete ich motivovať aj pomocou success fee. Agentúra sa zapotí, no zaručene bude s vami na jednej lodi a na výsledku podujatia jej bude záležať minimálne tak, ako vám. Riadi sa vaša agentúra etickým kódexom? Máte kedykoľvek prístup subdodávateľským faktúram? Zistite to.

 

4. NAČÚVATE NÁM?

Iste poznáte tú situáciu, keď niekomu hovoríte o vašom obľúbenom filme/kapele a druhá strana netuší o čom hovoríte a akosi sa na to nevie naladiť. Hľadajte v agentúre partnera a spolupracovníka, ktorý vám intuitívne rozumie – iba tak spolu vytvoríte niečo magické, niečo extraordinary. Ponúknuť nablýskaný event je jedna vec. Čo z toho, ak to neladí s potrebami vašej firmy. Viete najlepšie, čo chcete vo vašej spoločnosti zmeniť, odstrániť alebo vylepšiť. A agentúra to musí cítiť a na základe toho zvoliť správny formát eventu. Podujatia organizujeme pre cieľovku, nie pre pekné referencie na web. Vy ste tým, kto určuje ciele.

 

listen

5. VENUJETE POZORNOSŤ ROI?

Firemný event je investícia, nie čierna diera. Na investíciu sa zmení práve vďaka analýze, meraniu a vyčísľovaniu. Strategické eventové plánovanie a realizácia dokážu z lenivej kobylky urobiť dostihového koňa. Orientácia na ROI neprináša len dôležité čísla. Počas plánovania pomáha udržiavať sústredenie na ciele a dosiahnutie žiadaných výsledkov. Vyžadujte to.


NAPÍŠTE NÁM a zistite ako môžete zvýšiť hodnotu a dopad vašich podujatí.